یو پی اس تکا انرژی 86023253

فروش یو پی اس|تعمیر یو پی اس|قیمت یو پی اس|خرید یو پی اس

یو پی اس تکا انرژی 86023253

فروش یو پی اس|تعمیر یو پی اس|قیمت یو پی اس|خرید یو پی اس

موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز

موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز

موتور ژنراتور دیزلی

موتور ژنراتور دستگاهی است که  از طریق فرآیندهای فیزیکی و مکانیکی و همچنین القای الکترومغناطیسی از انرژی مکانیکی برق تولید میکند.

موتور ژنراتورها براساس نوع سوخت مصرفی به انواع زیر تقسیم میشوند.

موتور ژنراتور دیزلی

موتور ژنراتور بنزینی

موتور ژنراتور گازی

موتور ژنراتور دوگانه سوز

موتور ژنراتور مازوت سوز

تقسیم بندی میشوند ، ما در این مقاله  در مورد رایجترین آنها یعنی دیزل ژنراتور صحبت میکنیم.

دیزل ژنراتور همان دستگاه مولد برق است که از دو بخش تشکیل شده است. یک ژنراتور یا آلترناتور و یک موتور دیزلی که برای تولید برق و الکتریسیته کاربد دارد.

دیزل ژنراتور از اختراعات صنعتی تاثیرگذار در تاریخ بوده که توسط ۲ دانشمند از کشور آلمان و انگلیس صورت گرفته است.

موتور ژنراتور دیزلی

مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان انگلیسی در سال ۱۸۴۵ اثر فارادی را کشف کرد و نشان داد که نور و نیروی مغناطیسی به هم مرتبط هستند. اختراعات فارادی شرایط را برای اختراع ژنراتور فراهم کرد. حدود نیم قرن بعد رودولف کارل دیزل مخترع و مهندس مکانیک از کشور آلمان توانست با اختراع موتور دیزل تحولی عظیم در صنعت به ویژه صنعت برق ایجاد نماید.

موتور دیزل محرک می باشد و ژنراتور را به گردش در می آورد و این دوران در در روتور آلترناتور باعث قطع میدان مغناطیسی اطراف هسته روتور توسط سیم پیچ استاتور شده و جریان برق در استاتور ژنراتور ایجاد میگردد.

در ژنراتور دیزلی از سوخت گازوئیل (دیزل) برای کارکرد موتور استفاده شده و به دلیل امکان نگهداری سوخت در مخزن سوخت کنار مولد برق، ژنراتور دیزل مناسبترین وسیله جهت تامین برق اضطراری میباشد.

ژنراتور گازی

کاربرد دیزل ژنراتور

از دیزل ژنراتور با توانهای بالا در نیروگاه برق دیزلی استفاده میگردد. با استفاده از تابلو برق سنکرون میتوان چند دستگاه مولد برق را با هم سنکرون یا پارالل نموده و از توان مجموع ژنراتورهای دیزلی بهره مند شد.

دیزل ژنراتورها در مکانهایی که دسترسی به سیستم برق شهری وجود ندارد میتوانند به عنوان تامین کننده اصلی برق، به صورت دائم کار کنند و در جاهایی که برق شهر وجود دارد، اما امکان قطعی برق نیز میباشد، به عنوان برق اضطراری و جایگزین برق شهری استفاده میگردند.

 

قیمت دیزل ژنراتور

قیمت در اکثر انتخاب ها و خریدهای ما نقش کلیدی را ایفا می نماید. انتخاب دیزل ژنراتور نیز از این مسئله مستثنی نیست. مرور ۵ دقیقه ای متن زیر کمکی است حداقلی و مختصر در جهت کمک به انتخاب گزینه مناسب با قیمت مناسب.

موتور ژنراتور گازی

قیمت دیزل ژنراتور  مانند سایر محصولات تولیدی کاملاً تابع کیفیت، برند، و در نتیجه قیمت اجزاء تشکیل دهنده آن است.

با توجه به اینکه دیزل ژنراتور از قسمتهای اصلی و مشخص :

  • موتور دیزل

  • ژنراتور

  • تابلو کنترل

  • متعلقات جانبی، باتری، سایلنسر(خفه کن) اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور

تشکیل شده است، پس به راحتی با اطلاع از موارد موثر بر قیمت هر جزء میتوان در مورد قیمت دیزل ژنراتور اطلاعات بیشتری کسب کرد. در ادامه با ذکر نکات کلی سعی شده است هرچند کوتاه راحت تر بتوانید در مورد قیمت دیزل ژنراتور اعلام شده تصمیم گیری نمایید.

 

دو نکته در خصوص قیمت دیزل ژنراتور

  1. قیمت بالای دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین برند هرگز نیازهای جانبی و مخصوص به کار شما را از بین نمی برد. در بهترین حالت خدمات، سرویس و نگهداری حداقل هزینه های آتی شما خواهند بود؟

در برخی از موارد خریداران هنگام تهیه دیزل ژنراتور به خصوص دیزل ژنراتور های توان بالا از نیازهای آتی دستگاه و یا نیازهای خدماتی در حین نصب غافل می شوند.

به عنوان مثال در مورد یک نیروگاه ۶MW حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت دیزل ژنراتور داشتند. این نکته کاملاً مثبتی است اما باید به چند مسئله دقت کرد.

سازندگان مطرح دیزل ژنراتور پکیج های خود را به صورت روتین و با یک مشخصات ثابت تولید می نمایند. در این حالت هرگونه اصلاح و تغییر به صورت کاملاً سفارشی مطرح گردد و در نتیجه با بالا رفتن قیمت ها هرگز مقرون به صرفه نخواهد بود. البته موضوع فوق در شرایطی است که آن سازنده مطرح، حاضر به قبول چنین کاری گردد، که معمولاً این اتفاق رخ نمی دهد.

این گونه مسایل به خصوص در درخواست های کارفرمایان در ساخت تابلو کنترل جهت مدیریت بار مصرفی بسیار مشهود است. در موارد متعدد تعبیه سنسور و یا آلارمها و ماژولهای کنترلی خاص (سیستمهای مانیتورینگ) بر روی دیزل ژنراتور موجود خود باعث هزینه های چند باره به مجموعه میگردد .

هیچکدام از سازندگان خارجی برای مشکلات خاص کاری شما نمی توانند کاری انجام دهند. به عنوان مثال مسئله محدودیت فضا، ساخت داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب … از جمله مسائلی است که حتی استفاده از برترین برندهای سازنده دیزل ژنراتور نیز نمی تواند هرگز مشکل شما را برطرف سازد.

  1. پیش از همه مسائل فروشنده را با فاکتورهای صحیح ارزیابی نمایید!

برای خرید و مشاوره در زمینه انواع یو پی اس و باطری یو پی اس با واحد فروش تکا انرژی تماس بگیرید

منبع : موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز

دلایل سری یا موازی کردن باتری یو پی اس ها

دلایل سری یا موازی کردن باتری یو پی اس ها

دلایل سری یا موازی کردن باتری یو پی اس ها

باتریها دارای ولتاژ dc و جریان dc می باشند و به دو حالت سری یا موازی بسته می شوند.

حالت سری بستن باتری

قبل از همه باید این را بدانیم که در حالت سری جریان کل ما ثابت می باشد مثلاً اگر ۶ عدد یا تعداد بیشتری باتری یو پی اس ۱۲v-7Ah باهم سری شوند جریان کل خروجی باتریها ۷Ah می باشد.

امااگر ولتاژ کل که VDC را داریم ۶*۱۲V برابر با ۷۲V عدد باتری خواهد بود پس ولتاژ ها در حالت سری باهم جمع می شوند که این حالت در کلیه مدارات الکتریکی و الکترونیکی صادق می باشد.

حالت موازی بستن باتری ها

اما در حالت موازی ولتاژ کل ثابت جریان باهم جمع می شوند. طبق مثال بالا اگر تعداد ۶ عدد باتری یوپی اس ۱۲V-7AH را باهم موازی ببندیم در این حالت ولتاژ کل ۱۲V اما جریان کل برابر با ۶*۷AH معادل ۴۲AH خواهد بود.

پس در حالت موازی ولتاژ ثابت اما جریان باهم جمع می شود که این حات نیز در کلیه مدارات الکتریکی و الکترونیکی صادق است.
اما دلیل سری یا موازی کردن باتری یو پی اس ها بخاطر اولاً داشتن مدت زمان بک آپ تایم مناسب و ثانیاً به دلیل اینکه در یو پی اس ها ی باتری داخلی و باتری خارجی یک ولتاژ DC مشخص می شود.

نمونه موازی یا سری بستن باتری ها

بعنوان مثال :

INPUT DC = 96VDC
بعد از مشخص شدن ولتاژ DC ها ولتاژ DC را تقسیم بر ۱۲VDC میکنیم تا مقدار باتری یو پی اس برای اتصال به یو پی اس مشخص شود.
INLUT VDC/12VDC=96VDC/12VDC=8 عدد باتری یو پی اس
پس اگر ما ۸ عدد باطری یو پی اس با آمپراژ مختلف وصل کنیم ورودی DC یو پی اس تامین میشود.

نکته ای که اینجا وجود دارد که آمپراژ ۸ عدد باتری باهم برابر باشند ولی آمپراژ انتخاب شده باتری ها بستگی به مدت زمان بک آپ تایم یوپی اس دارد.

خشاب های باتری در یو پی اس apc

در UPS های از جمله یو پی اس APC دارای خشاب های باتری یو پی اس می باشند که تعدادی از آنها بصورت سری و تعدادی بصورت موازی استفاده میشوند.
قاعده کی در یوپی اس ها این می باشد که VDC ورودی باید رعایت شود و در صورت وصل زیاد باتری ها باید به حالت موازی بسته شوند تا VDC ورودی رعایت گردد.
بعنوان مثال اگر ما ۱۶ عدد باتری داشته باشیم و INPUT VDC =96V باشد در این حالت ۸ عدد باتری یو پی اس را به صورت سری و ۵ تای دیگر را نیز بصورت سری و در کل این باتریها ۸ تایی سری شده را بصورت موازی وصل کرده و به ورودی DC یوپی اس می دهیم تا ۹۶VDC رعایت گردد.

منبع:

دلایل سری یا موازی کردن باتری یو پی اس ها

اندازه های مختلف باتری های سرب اسید

باتری های سربی سیدی دارای اندازه های مختلفی می باشند و قانونی در باتری وجود دارد که هرچقدر سایز باتری بزرگ باشد دارای آمپراژ زیادی می باشد.

نوعی دیگر از باتری های سربی اسیدی در داخل موتور یکلت می باشند که از نوع دیپ سایکل می باشد. deep cycle (تخلیه عمیق)

در برنامه های کاربردی دریایی و ماشین های برقی و بالابر و کامیون ها و دیگر وسایل الکتریکی از باتری دیپ سایکل استفاده میکنند و به نوعی طراحی شده اند که بصورت کامل تخلیه و شارژ شوند.

شکل ۹ – نمونه ای از باتری سربی اسیدی تخلیه شونده ارائه شده برای تجهیزات و وسایل نقلیه – لیفتراک – آسانسور و غیره …

نمونه ای از باتری سربی اسیدی تخلیه شونده ارائه شده برای تجهیزات و وسایل نقلیه - لیفتراک - آسانسور

صفحات ضخیم تر و قوی تر در باتری های دیپ سایکل استفاده شده است. (شکل ۱۰)

بخاطر اینکه حرارت بیش از اندازه حاصل از شارژ می تواند صفحات را خم کند.

صفحات ضخیم طول عمر باتری یو پی اس و پرخه شارژ و دشارژ باتریهای دیپ سایکل را افزایش می دهد.

باتری های استارتر را نمی توان بجای باتری های دیپ سایکل و برعکس استفاده نمود.

شکل ۱۰ – نمونه ای از صفحات باتری های استارتی سمت چپ شکل و نمونه ای از باتری دیپ سایکل در سمت راست شکل.

نمونه ای از صفحات باتری های استارتی سمت چپ شکل و نمونه ای از باتری دیپ سایکل در سمت راست شکل

منبع :

اندازه های مختلف باتری های سرب اسید

استاندارد NFPA و IFC باتری های سربی اسیدی

استاندارد NFPA و IFC باتری های سربی اسیدی

استاندارد NFPA و IFC باتری های سربی اسیدی

ذخیره سازی باتری های سربی اسیدی تخلیه شونده تحت پوشش NFPA  اتحادیه ملی حفاظت آتش قرار دارد.این اتحادیه یک اتحادیه ملی محافظت در مقابل آتش یا NFPA یک شورای صنفی در آمریکا با چندین عضوبین المللی میباشد که استانداردها و نظام خصوصی و انحصاری مربوط را به دولتها ی محلی جهت اتخاذ و استفاده وضع میکند.

معرفی اتحادیه استاندارد NFPA و IFC باتری های سربی اسیدی

این اتحادیه در سال ۱۸۹۶ توسط گروهی از شرکتهای بیمه شکل گرفت ،هدف از تشکیل این اتحادیه استانداردسازی سامانه های اطفاء حریق بود.
با این حال IFC برای سیستمهای باتری ۵۰ گالن ۱۸۹٫۳L اعمال میکند در حالی که NFPA1 برای سیستمهای باتری با بیبش از ۵۰ گالن از الکترولیت بدون پوشش یا ۱۰۰ گالن ۳۷۸٫۵L از الکترولیت آبپاش اعمال میشود.
NFPA1 و IFC بر باتری های سربی اسیدی و VRLA نظارت میکنند که تهویه باتری یوپی اس ها نیز با دقت طراحی و ساخته شود.
شرایط استاندارد این اتحادیه برای باتری یو پی اس ها وجود دارند که هنگام انباشتن و شارژ و استفاده در مکان باتریها رعایت شود.

شرایط استاندارد NFPA و IFC  برای نگهداری باتری های سربی اسیدی

  • دمای محیط استاندارد که بین منفی۵درجه تا مثبت ۲۲درجه میباشد.
  • دمای بیش از اندازه بر عمر باتری ها تاثی میگذارد وعمر آنها را کاهش میدهد برای این منظور باید دما تنظیم شود.
  • گازهای تولید شده توسط باتریها باید با تهویه مناسب تخلیه شوند و محیط عاری از این گازها باشد.
  • اتاق هایی مناسب ومجزا برای باتری ها طراحی وساخته شود.
  • برای ریختن الکترولیت مایع باید به حالت حرفه ای عمل نماییم و از سینی نشتی هنگام ریختن باتری یو پی اس ها استفاده نماییم و از یک خاموش کننده اضطراری در محیط استفاده نماییم.

شکل ۶ سینی نشتی باتری های سربی اسیدی

 سینی نشتی باتری های سربی اسیدی

منبع : استاندارد NFPA و IFC باتری های سربی اسیدی

شارژر باتری یو پی اس و انواع آن

شارژر باتری یو پی اس و انواع آن

شارژر باتری یو پی اس و انواع آن

شارژ باتری یو پی اس : باتری ups و هر نوع باتری دیگر که استفاده شده اند در کلیه صنایع بدون شارژ باتری مفهومی ندارند و قابل استفاده نمی باشند بعد از اینکه شارژ اولیه باتری تمام شود.

بعد از ساخت باتری ها شارژ اولیه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد در باتریها داریم که اگر این شارز نیز به اتمام برسد دیگر باتری شارزی نخواهد داشت و غیر قابل استفاده خواهد بود پس نتیجتاً جهت استفاده از باتری ها به شارژر باتری نیازمندیم که بتوانند بعد از دشارز باتری ، باتری را بطور کامل شارز نمایند تا باتری به مدت طولانی قابل استفاده باشد.

شارژرها اکثرار در خودروها روی دینام ماشین و به کمک دینام ماشین باتری خودرو را شارژ میکنند.
در یو پی اس ها قسمتی از برد الکتریکی وجود دارد که قسمت شارژر دستگاه محسوب میشود. شارژرها وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارند با دتوجه به اینکه باتریها دارای ولتاژ و جریان DC هستند شارژر نیز باید با یک ولتاژ و جریان DC باتری را شارز نماید.
لازم به ذکر می باشد کخ جریان شارز مناسبی برای شارژر باتری ها باید توسط شارژر در نظر گرفته شود که این امر در طول عمر باتری بسیار مهم و دخیل می باشد.

شاخصه های مهم شارژ باتری

از دیگر شاخصه های مهم شارژ زمان قطع و وصل شارژ می باشد. شارژ مناسب در این اغمر شارژی می باشد که در شارژ کامل باتری قادر باشد در زمان مناسب شارژر را قزع نماید تا به باتری آسیبی نرسد.
میبینیم شارز و ماکزیمم شارژ باتری مهم می باشد یعن اینکه دشارز کامل و بیش از انداره و شارز بیش از اندازه در عمر باتری یو پی اس بسیار ذخیل می باشد و باید رعایت گردد.
گرمای بیش از اندازه محیطی اولین آسیبی که به دستگاه یو پی اس می رساند قسمت شارژر دستگاه می باشد زیرا شارژ خودش داغ میکند به همین خاطر است که باید دمای محیط یو پی اس مناسب باشد.

منبع :

شارژر باتری یو پی اس و انواع آن